Kas 20th, 2011 : 10:18 : Ayakkabı alırken şu sihirli cümleleri söyleyin…   Kas 20th, 2011 : 10:07 : ACILAR KARLA KAPLANIRKEN….   May 2nd, 2011 : 11:57 : Yeni baro başkanı Sinan ATA oldu   May 1st, 2011 : 9:17 : Arnavutköy Devlet Hastanesi Açılıyor   Nis 24th, 2011 : 10:31 : Akdeniz’in kadın denizcileri Istanbul’da…   Nis 6th, 2011 : 12:14 : Çocuklar, hem eğleniyor hem öğreniyor   Ara 28th, 2010 : 3:02 : “İlk 5′in içerisinde olacağız…”  
    
Haber2B Ulusal ve yerel Sürekli güncellenen internet haber sitesi, Güncel haberler, Son dakika, Doğru,tarafsız,İlkeli haber sitesi....
semtes
Ana sayfa 3.Sayfa Dünya Ekonomi Magazin Medya Politika Röportaj Spor Video Yaşam
             
ayak tabanı şekilleri
Islak Ayak Testi   Eğer az masrafla çok kalori harcayayım diyorsanız, koşmaktan daha iyi bir...
20/11/11 - 10:18 Yorum sayisi 0(0)
tencereKapak
Türkiye bir yandan internet yasaklarıyla boğuşurken bir yandan internet dünyasında hızla büyümeye devam ediyor. Son...
10/05/11 - 11:44 Yorum sayisi 0(0)
anne-cocuk-1
Yaşadığımız duyguların içerisinde belki en güzel ama zor olanı…Annelik…Anneliğe adım atıldığında,içinizde şekillenen yeni bir canlının...
06/05/11 - 5:38 Yorum sayisi 0(0)
Yeşil yapraklı sebze diyabet riskini azaltıyor
Kategori: SağlıkEklenme Tarihi: Ağu 21st, 2010Ekleyen:

 

Meyve ve sebze yemenin diyabet hastalığını nasıl etkilediğini araştıran ekip, alt farklı kümeye ayrılmış meyve ve sebze grupları arasında, sadece ıspanak ve lahana gibi yeşil yapraklı sebzelerin diyabete olumlu bir etkisi olduğunu gördüklerini söylüyor.

British Medical Journal adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırma sonuçlarına göre, günde 1,5 porsiyon ıspanak ya da lahana yemek, ikinci tip diyabet riskini, yüzde 14 oranında azaltıyor.

Fakat uzmanlar, bütün sebze ve meyvelerden günde en az 5 porsiyon yemeye gayret edilmesini istiyor.

Leicester Üniversitesi’nde yapılan araştırma, 220 bin yetişkinden alınan veriler ışığına gerçekleşti.

Bilim adamları, genelde daha fazla sebze ve meyve yemenin ikinci tip diyabet hastalığı riskini azalttığı yönünde yaygın bir kanı olmasına karşın, araştırmanın bu yönde, ortaya güçlü bir bağlantı çıkarmadığını söylüyor.

Ama sadece ‘yeşil yapraklı sebze’ kategorisine bakacak olursak, bu tip sebzelerin ikinci tip diyabetin önüne geçtiğine dair, kayda değer bulgulara ulaştıklarını söylüyorlar.

Bu grupta ıspanak ve lahananın yanısıra brokoli ve karnabahar da yer alıyor.

Leicester Üniversitesi doktorları, günde 106 gram yeşil yapraklı sebze yemenin, diyabet riskini yüzde 14 düşürdüğü sonucuna vardıklarını aktarıyorlar.

Bu tip sebzelerin neden bu etkiyi gösterdiği konusu, bilimsel olarak tamamen açıklığa kavuşmuş değil. Fakat öne sürülen nedenlerden biri, yeşil yapraklı sebzelerin C vitamini gibi antioksidanları yüksek miktarda içermesi.

Yeşil yapraklı sebzelerin magnezyum oranının yüksek olmasının da, diyabet riskini azaltmasıyla ilgili olabileceği düşünülüyor.

0 views

Haber Yazari: editor2 ( )
...
Sosyal Etiketler:

Yorum Yap